Trzeba jednak przyznać, że w razie awarii takiej automatyki trzeba będzie od razu skorzystać z pomocy mechanika, ponieważ sam właściciel samochodu nie będzie w stanie naprawić takich okien.
Tymczasem naprawa samochodowej automatyki jest bardzo często wykonywaną przez mechaników usługą samochodową. Mogą oni także w razie potrzeby dokonać wymiany całych okien samochodowych.Tarcza hamulcowa ? główna część hamulca tarczowego.Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa.
Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur. Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym. Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi.
W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_hamulcowa
Zasada działania Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego..Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna.
Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa. Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki? Dla rozpieraczy hydraulicznych: Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku.
W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna.
Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych.
Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy