cewki zapłonowe

Praca w warsztacie samochodowym a hobby

Trzeba przyznać, że motoryzacja to bardzo popularny rodzaj zainteresowania wśród osób o bardzo różnych zawodach. Do największych fanów motoryzacji trzeba jednak zaliczyć ludzi, którzy zdecydowali się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej lub na pracę na przykład w warsztacie samochodowym w związku z tą pasją. Z pewnością olbrzymią zaletą takiego postępowania jest zaangażowanie w pracę, bez którego nie sposób doskonale wykonywać zlecone zadania. Połączenie pracy i pasji jest też bardzo korzystne dla pracownika z tego względu, że nie przychodzi on do pracy z obowiązku, ale z przyjemności, a wtedy życie staje się po prostu piękniejsze a praca wykonywana jest szybciej i sprawniej.

Co to jest bieżnik?

Bieżnik - zewnętrzna część opony bezpośrednio stykająca się z drogą.

Jest wykonana jako gruba warstwa przywulkanizowana do osnowy, stanowi ochronę czoła opony przed uszkodzeniem oraz dzięki odpowiedniej rzeźbie zwiększa przyczepność opony do nawierzchni drogi.

Rowki w bieżniku mają na celu odprowadzanie wody i przeciwdziałanie poślizgom.

Rzeźba bieżnika jest wykonana odpowiednio do warunków, w których opona będzie pracować.

Opony do jazd terenowych i po drogach gruntowych mają bieżniki o rzeźbie grubej i wypukłej, do jazdy po drogach o ulepszonych nawierzchniach - o rzeźbie drobnej i płaskiej, a do jazdy w różnych warunkach stosuje się bieżniki o rzeźbie pośredniej.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bie%C5%BCnik_(motoryzacja)

Wykorzystaj moc turbo

cewki zapłonowe Na przestrzeni ostatnich lat turbosprężarki bardzo się zmieniły.
Zmiany w turbosprężarka polegały przede wszystkim na eliminacji wydzielanych spalin oraz wydajności i trwałości tego elementu.
Wersją podstawowa turbosprężarki jest wersja bez zaworu. Dalej wyróżniamy turbosprężarki z zaworem upustowym. Zawór zamontowany w tym typie turbosprężarki ma na celu zmniejszenie zbyt szybkiego obracania się układu wirującego.

Kolejny rodzaj to turbosprężarki ze zmienną geometrią VTG.

Zmniejszanie geometrii sprawia, ze łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia, dzięki czemu nawet przy małych obrotach silnika praca turbosprężarki jest bardzo efektywna.

Turbosprężarki z dwustopniowym systemem doładowania są niczym innym jak połączeniem dwóch turbosprężarek mniejszej i większej.
W początkowym zakresie obrotów silnika pracuje tylko mniejsza turbosprężarka.
Później po otwarciu przepustnicy zaczyna działać druga.
Na górnym pułapie obrotów silnika pracuje tylko duża turbosprężarka.
Ten typ turbosprężarki jest stosowany w najnowszych samochodach..

Widok do druku:

cewki zapłonowe