Co zrobić samemu przy naprawie zawieszenia w samochodzie?

podzespoły do myjni bezdotykowej podzespoły do myjni bezdotykowejJeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie.
Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie. Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom. Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka. Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu.
Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube. Niektóre elementy możemy wymienić sami - np.
zużyte łożyska kół.
Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna.
Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy. Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty.

W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić.

Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne.
Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.

R3 (silnik)

R3 (silnik) Ten artykuł dotyczy układu silników spalinowych.
Zobacz też: inne znaczenia tego słowa. Blok silnika zbudowanego w układzie R3 Reihenmotor Drei Zylinder.gif R3 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o trzech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie.

Ponieważ pełny cykl pracy silnika czterosuwowego wynosi 720° - zatem w takim silniku kąt obrotu wału korbowego ustawiony jest jako 240° ? sąsiednie czopy na wale korbowym są przesunięte w stosunku do osi wału o ten kąt tak, by fazy pracy poszczególnych cylindrów były przesunięte w czasie o tyle, aby suw pracy był w równych odstępach czasu.

Tak ustawiony kąt pozwala zminimalizować drgania silnika1. Dla lepszego wyrównoważenia często stosuje się wałki wyrównoważające. Kolejność zapłonu dla silnika czterosuwowego to 1-2-3 lub 1-3-22. W przypadku silnika dwusuwowego (gdzie pełen cykl pracy wynosi 360° - czopy korbowe są przesunięte względem siebie o kąt 120°.

Z uwagi na dobre wyrównoważenie takiego silnika przez wiele lat układ R3 był stosowany zasadniczo tylko dla dwusuwów.

Coraz częstsze od lat 70.
XX wieku stosowanie przeniesienia napędu samochodów osobowych na przednią oś praktycznie wymusiło poprzeczne ustawienie silnika - i aby zmniejszyć jego długość zastosowano układ R3. Samochody z silnikami w układzie R3 Jednym z najmniejszych seryjnie produkowanym silnikiem w tym układzie jest Suzuki F5A o pojemności 543 cm?, który był używany w Suzuki Alto oraz Suzuki Fronte. Również Smart Fortwo wyposażony jest w silniki o tym układzie: benzynowe o pojemnościach 600, 700 i 1000 cm? oraz Diesla o pojemności 800 cm?. Volkswagen AG zainstalował silniki w tym układzie w samochodach Audi A2, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza oraz Škoda Fabia.
W samochodach użyto wariantów o pojemnościach od 1,2 dm? do 1,4 dm?.
Jednostki wyposażone są w cztery zawory na cylinder3.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R3_(silnik)

V2 ? oznaczenie silnika widlastego

V2 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z dwóch cylindrów. Silnik tego typu stał się nieodłącznym symbolem marki motocykli Harley-Davidson.
Inne firmy (głównie japońskie) spopularyzowały ten typ silnika w motocyklach, które są tańsze i bardziej dopracowane pod względem technologicznym niż konstrukcje amerykańskie. W Polsce produkowano motocykle z silnikami tego typu: CWS M 55 1929 i Sokół 1000 M111 1936.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V2_(silnik).
Dodane: 17-10-2016 11:30

Tagi: myjnie samochodowe motyryzacja